Oudjaarsdag in Stellenbosch

31 december 2022 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Vandaag was een lange reisdag, vanuit Oudtshoorn naar Stellenbosch. Onderweg veel verschillende landschappen gezien. Veel bergen, en van een droog landschap naar groene weiden, naar het landschap met de wijnranken en fruitboompjes.

We verblijven nu in een lodge dat tot nationaal monument is verklaard. Stellenbosch is een mooi dorpje met veel oude huizen. Omdat het oudejaarsavond is, was het druk in het dorpje bij de restaurants. Gelukkig hadden we toch nog een plekje kunnen bemachtigen bij de Italiaan. Daarna naar een wijnbar voor Kayley. Daar heb ik gevraagd of er nog iets te doen is voor de jeugd. Er blijkt een feest te zijn met dansen, dus de kids zijn daar nu naar toe. Jan en ik vieren oud en nieuw in de lodge. Vieren is een erg groot woord, er wordt geen feest gevierd zoals in Holland. Vuurwerk is hier zelfs verboden. Maar we maken er wel wat van. Inmiddels is het hier al 12 uur geweest en het is echt helemaal stil.

Ben benieuwd hoe hier Nieuwjaarsdag gevierd wordt.