Eerste game drive!!

20 december 2022 - Kapama, Zuid-Afrika

Vanochtend lekker ontbeten en daarna afscheid genomen van Isabel. Gelukkig hoefden we niet heel lang te rijden. Door allerlei kleine dorpjes gereden. Wat opvalt: mensen lopen hier langs de snelweg. Er wordt veel saté verkocht langs de weg en sommige huizen hebben hun eigen kleine begraafplaats in de tuin.

Vroeg in de middag arriveerden we bij Moditlo River Lodge. Het ligt midden in het reservaat. Dieren kunnen zomaar langs je raam lopen. Daarom word je, als het donker is, door iemand begeleid, bijvoorbeeld als je naar de eetgelegenheid gaat.

We werden ontvangen met een drankje en een lekker ruikend verfrissend handdoekje. Daarna aan de lunch.

Toen was het tijd voor onze eerste safari. Whiskey was onze spoorzoeker en Bennet reed ons rond door het park op zoek naar de dieren. Zelf hadden we al giraffes 🦒 gespot toen we naar de lodge reden. Maar met deze heren hebben we de volgende dieren gezien: impala’s, bavianen, gnoes, jakhalzen, zebra’s🦓, neushoorn 🦏, aasgieren en zwijnen. En als klap op de vuurpijl: 3 leeuwen. Het mannetje was op een poot van een impala aan het kluiven en de twee dames lagen te rusten. Al met al een mooie score voor een eerste dag.

Inmiddels was het borreltijd, midden in de bush. Superleuk!!

Na een culinair diner is het tijd om te gaan slapen. Morgen worden we namelijk om 4.45 uur gewekt voor de Safari bij zonsopgang.

1. Pascal:
    20 december 2022
    Wat enorm leuk dit.
    Ik lig in m'n bedje en lees over jullie prachtige eerste reisdag. Ik reis eigenlijk gewoon een beetje met jullie mee 😀
    Wat een mooie foto's ook!!
    Succes morgenochtend x
  2. Marco:
    21 december 2022
    Leuk hoor allemaal! Je schrijft ook prima!
  3. Lisa:
    22 december 2022
    Ik spot ook een blonde stokstaart in de Jeep😍