Tweede dag in het safaripark

21 december 2022 - Kapama, Zuid-Afrika

Gisteren hadden we twee safari’s op een dag. De eerste bij zonsopgang. In eerste instantie zouden we op zoek gaan naar olifanten. Dus lekker rondrijden en kijken welke dieren we spotten. Het stikt hier van de impala’s, dus roofdieren hebben een lekker leventje. Na wat gebrabbel op de scanner (game spy) gooide de chauffeur zijn stuur om en vol gas reden we een hele andere kant op. Er was namelijk een cheeta 🐆 gesignaleerd. Deze zijn moeilijk te spotten, dus van deze kans moesten we gebruikmaken.
En daar zat hij dan, een volwassen mannetjes cheeta lekker in het zonnetje midden op het pad.

Er waren natuurlijk nog meer auto’s , maar de chauffeurs zorgden dat iedereen hem goed kon zien en mooie foto’s kon maken. Maar onze chauffeur was dit niet goed genoeg. Hij reed weg, dook een ander pad in. Vervolgens reed hij dwars door de bush, over struiken en planten, om aan de andere kant van de cheeta terecht te komen. Hierdoor konden wij heel dichtbij komen, tot wel een meter naast hem.

Na deze ervaring was het tijd voor koffie en thee. Het tafeltje werd weer uitgeklapt, mooi kleedje er over en alles stond weer keurig klaar. Hierna reden we op ons gemak terug naar de lodge voor het ontbijt.

1. Olga:
    22 december 2022
    Wow die cheeta, wat mooi.