De jump van Duncan

29 december 2022 - Stormsrivier, Zuid-Afrika

Vandaag was een bijzondere dag. Om elf uur moesten we ons meldden bij de Bungy Jump. Althans Duncan. Hij kreeg een nummer en tijdstip op zijn hand geschreven. Om ongeveer 12 uur begon het spektakel. Eerst ging hij tokkelend naar het midden van de brug. Daar moest hij op zijn beurt wachten. Het is raar maar als je over de brug rijdt, heb je helemaal niet in de gaten wat er allemaal aan de onderkant van de brug gebeurt.

Na diverse mensen de jump te hebben zien maken, was het de beurt van Duncan. Wij stonden op redelijke afstand, maar zagen wel dat het Duncan was. Zonder enige aarzeling sprong hij de diepte in. Het was spectaculair. Omdat ik foto’s aan het maken was, vond ik het minder eng om te zien.

Na afloop zijn we doorgereden naar de apenopvang. Er lopen heel wat apen vrij rond in dit land, maar zien doe je ze niet vaak. Daarom naar de opvang. Dit is een heel groot stuk land dat helemaal omheind is. De apen hierbinnen hebben het goed. Heel veel bomen en voederplaatsen. We hebben een wandeling door het gebied gemaakt met een gids die ons het een en ander vertelde over de verschillende soorten apen. (Er waren geen grote apen, alleen kleine soorten.)

Daarna besloten we om door te rijden naar Plettenbaai. Bij de eerste afslag, het Keurboomstrand, weer naar de zee of eigenlijk oceaan. Deze baai staat bekend om de dolfijnen en walvissen die er vaak te zien zouden zijn, vandaag dus niet. Het weer werkte vandaag ook niet mee, dus ik kan me voorstellen dat de dolfijnen hun heil ergens anders zochten. Er was wel een leuk restaurant Enriquo waar we naar toe gingen. Nou dat dachten meer mensen, we moesten allemaal wachten tot we aan de beurt waren. Maar het was het waard. Wat kun je daar heerlijk eten!! Met een mooi uitzicht erbij, helemaal top.

Hierna reden we weer terug naar de lodge, waar we net voor het donker weer aankwamen.

Nog even terug naar de brug waar je kunt bungy jumpen. Dit wordt een niet zo leuk stukje, maar daar is ook iets gebeurd waar Jan, Kayley en ikzelf behoorlijk van slag zijn geraakt. (Duncan kreeg instructies uitgelegd en was er dus niet bij op dat moment.) We stonden op de verschillende plateaus die zijn aangelegd om te kijken naar het bungy jumpen van anderen, toen iemand besloot om een einde te maken aan zijn/haar leven en dus van de brug afsprong. Om dit te zien is heel erg naar en we zijn er dan ook behoorlijk van slag van. We hopen dat deze persoon nu de rust heeft gevonden die hij/zij zocht. 😢

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marco:
    30 december 2022
    Hey, heftig verhaal zeg. Dat zal zeker wel indruk maken ja. Wel blij voor Duncan dat hij de sprong heeft gemaakt. Ben benieuwd naar de video.
  2. Pascal:
    30 december 2022
    Wat gaaf Duncan!! Hopelijk vond je het achteraf net zo leuk als voorafgaand aan de sprong ;-)

Nicolet, Jan en Kayley: wat naar dat dit gebeurd is.
    Een dikke knuffel vanuit hier..
  3. Belia klokkenburg:
    31 december 2022
    Ohhhhhh, dat Duncan het echt heeft gedaan !!!!!