Reisdagen

27 december 2022 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Eergisteren zijn we vertrokken uit St. Lucia. Na een redelijke rit kwamen we aan bij het vliegveld in Durban. Daar konden we meteen de auto inleveren en door naar de incheckbalie. We vlogen met SA Airlink. We hebben nog nooit in zo’n klein vliegtuig gevlogen. Twee stoelen, een gangpaadje en dan 1 stoel. Een hele ervaring. Na een uurtje vliegen landden we op AirPort Port Elisabeth. Daar haalden we de nieuwe huurauto op. En met nieuw bedoel ik dat er nog maar 53 kilometer op de kilometerstand stond. Weer een wit beest, maar iets luxer. Kayley en ik zitten royaal achterin en hebben onze eigen airco!!

Hiermee reden we naar de volgende lodge, vlakbij het strand. In een gezellige strandtent gegeten waar we CJ hebben ontmoet. Een kleine jongen die het heel gezellig vond met Kayley en uiteindelijk maar bij ons kwam zitten met z’n lolly. Vervolgens klauterde hij tussen ons en zijn familie over de banken. We hadden veel lol met hem. Toen we weg gingen vroeg hij hoe we heetten; Jan from Holland. Uit hun auto klonk bye bye Holland. 😂

Gisteren na het ontbijt, hebben we een strandwandeling gemaakt naar de pier van Port Elisabeth. Het was er gezellig druk. De week tussen kerst en oud/nieuw is een vakantieweek en veel families trekken naar de kust. En het was eindelijk mooi weer!!

Toen op weg naar Stormsrivier. Onderweg zagen we nog een heel mooi stadion liggen. Deze werd gebruikt tijdens het WK 2010. Halverwege zijn we gestopt bij Jeffrey’s Baai. Hier liggen allemaal hele leuke dorpjes. In een daarvan hebben we lekker aan het strand met 🌞 geluncht. Helemaal top!

En door naar Stormsrivier. Het landschap is groen en heeft flinke heuvels, we vonden het op Oostenrijk lijken. De lodge is prima, maar de kinderen hebben aan de ene kant van het park een huisje en wij helemaal aan de andere kant. Dat is wel een beetje gek, helemaal omdat de stroom meer uitvalt dan dat het werkt. De lodge ligt in de bush, dus als er iets is, ben je niet vlakbij en pikkedonker is nog te zacht uitgedrukt.

Stormsrivier is een dorpje met eigenlijk een langgerekte straat. Hier aan liggen diverse lodges en restaurantjes. Nu slapen en dan is morgen de grote dag voor Duncan!

1. Marco:
    30 december 2022