Tweede kerstdag in St. Lucia

26 december 2022 - St. Lucia Estuary, Zuid-Afrika

Vanochtend hadden we de taak om boodschappen te brengen naar Albert en Ciska. Zij hebben een lodge drie huizen verderop van waar wij zaten. De boodschappen waren meegegeven door de kennis van de voetbalclub.

We werden hartelijk ontvangen en kregen meteen een rondleiding door hun lodge, die er ook prachtig uitziet. Na even gezellig te hebben gekletst, vertrokken we naar een natuurreservaat vlakbij het dorpje. Hier hebben we meerdere dieren gezien, maar niets nieuws. Het was een mooi park, maar het regende!! De meeste dieren hadden dan ook beschutting gezocht.

In de middag hadden we een boottocht op een gedeelte van het meer. Hier hebben we vele nijlpaarden gezien. We konden best dichtbij komen en dan zie je hoe groot ze zijn. Er waren ook baby’s bij. Deze drijven dus niet, maar staan op de rug van een volwassen nijlpaard.

Normaal zie je ook veel krokodillen, maar in deze tijd van het jaar bewaken de vrouwtjes hun eieren en zie je ze niet. Toch hebben we er een kunnen spotten; een mannetje dus.

Hierna was het tijd voor het avondeten. Dat hebben we gedaan bij een gezellig tentje, en toen naar huis. Wederom geen nijlpaard op de weg zien lopen. 😔

(Helaas was er een bezoek aan de pharmacy nodig, voor wat aanvullende pillen.)

1. Marco:
    28 december 2022
    Beter ook geen nijlpaard op de weg, die doen pijn aan de auto als je er tegenaan zou rijden