Terug naar Zuid-Afrika 🇿🇦

25 december 2022 - St. Lucia Estuary, Zuid-Afrika

Vanmorgen vroeg zijn we opgestaan met een prachtig uitzicht over de bergen in Swaziland. Na het ontbijt vertrokken we richting St. Lucia, een plaats waar wij het een en ander over hadden gehoord van een bevriend persoon van de voetbalclub.

Na een tocht van 4,5 uur, kwamen we aan op de volgende lodge. De eigenaar van de lodge, die ons erg vriendelijk heeft ontvangen, vertelde ons wat er allemaal te doen was in de omgeving. Ook wist hij waar we konden eten, ondanks dat het 1e Kerstdag was.

Nadat we de kamers hadden gezien, zijn we de auto ingestapt en zijn we gaan rijden door het dorpje. Het was hier erg druk en het is streng verboden om alcohol te drinken dichtbij het strand, dus wij moesten ook een aantal posten voorbij waar de auto gecontroleerd werd.

Vanavond hebben wij wat gegeten bij Greco, welke was aangeraden door de eigenaar van de lodge. Je kon hier van alles eten: vlees, vis, pasta’s, pizza’s, enz. Er werd ons verteld (en was ook al verteld door die kennis van ons) dat de kans aanwezig was dat wij vanaf 19.00 uur nijlpaarden konden zien die over de hoofdstraat liepen. Helaas mocht dit vanavond niet zo zijn, maar niet getreurd, morgen gaan wij de nijlpaarden alsnog zien maar dan in hun leefgebied overdag.

Als afsluiter van vandaag hebben we nog een heerlijke cocktail gedronken bij een restaurantje aan de hoofdstraat.

(geschreven door Kayley)

1. Marco:
    28 december 2022
    Hey Kayley. leuk stukje hoor! Jullie hebben het maar mooi daar.